Σελίδες

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

The Badge

ΤΟ ΠΑΡΑΣΗΜΟ





Α. Speaking the truth

Κι αν έχω χάσει την ψυχή μου μέσα σε ίσκιους άλλων ψυχών και άλλων χαμένων, δεν με νοιάζει. 
Ποτέ μου δεν κατάφερα να την αγγίξω, όπως ποτέ δεν κατάφερα ν' αγγίξω και σένα.
Ήσασταν πάντοτε ένα βήμα πιό μπροστά από μένα.
Ο εγκέφαλός μας αντιλαμβάνεται τον πόνο του χωρισμού, με τον ίδιο τρόπο που καταλαβαίνει και τον σωματικό πόνο. 
Αυτό πάντα με έκανε να αναρωτιέμαι και να ψάχνομαι, αλλά το πράγμα έχει την εξήγησή του.
Ο πόνος μάς σώζει, γιατί μάς κάνει αισθητή την παρουσία του πραγματικού κινδύνου, και έτσι μπορούμε να προστατεύουμε τον εαυτό μας.
Για τους παλιούς προγόνους μας, η κοινωνική απόρριψη  αποτελούσε την χειρότερη απειλή για την ζωή τους, επειδή αν σε πετούσαν έξω από την αγέλη, δεν ήσουν πια τίποτα.
Σε σύντομο χρόνο γινόσουν περιζήτητος μεζές για τα άλλα θηρία.
Εγώ όμως δεν γίνεται ν' αποβληθώ από την αγέλη σου. 
Γίνομαι φώς, μια φωτεινή εικόνα μέσα στις κόρες των ματιών σου.
Και εκεί με κρατάς, ακόμη κι αν το θηρίο του εγωισμού σου δεν το θέλει.
Κρατάς την εικόνα μου εκεί και οι πορφυρές πληγές σου λαμπυρίζουν στο σκοτάδι.




B. The true state of mind

Υποθέτω πως δεν θα μάθω ποτέ, πώς και έτσι απλά χωρίσαμε ή, πιο σωστά, πώς και έτσι απλά γνωριστήκαμε στ' αλήθεια.
Εγώ απέμεινα με το βλέμμα ακίνητο να κοιτάζω κολλάζ και γκράφιτι σε μυθικές εκθέσεις κι εσύ απέμεινες χωρίς την φλογίτσα που σου έδινε άλλοθι για να ζεις.
Αυτό ίσως προσφέρει μία εξήγηση, στο γιατί μερικά άτομα αισθάνονται τόσο ευάλωτα χωρίς κάποιον σύντροφο και επιδιώκουν να βρίσκονται πάντα σε μία σχέση.
Ιδού λοιπόν, 
εγώ αφήνομαι στα μαύρα πέπλα της ανίκητης ενοχής σου.
Τα μάτια μου φλέγονται.
Τα χείλη μου σφίγγονται.
Οι αναμνήσεις γίνονται νότες, που θυμίζουν μια παλιά μελωδία των Cream.
Που την ακούγαμε πολλές φορές μαζί, όχι σε άσπρο δωμάτιο αλλά σε κατάμαυρο.

In the white room with black curtains near the station.
Black-roof country, no gold pavements, tired starlings.
Silver horses run down moonbeams in your dark eyes.
Dawn-light smiles on you leaving, my contentment.

I'll wait in this place where the sun never shines;
Wait in this place where the shadows run from themselves...

Σ’ αφουγκράζομαι.
Με την σκέψη σου πνιγμένη στο πηγάδι μιας αδικαιολόγητης αγανάκτησης, ενός ανεξήγητου θυμού.
Πολύ συχνά όσοι έχουν βιώσει μία ερωτική απόρριψη, εκδηλώνουν έντονη εμμονική συμπεριφορά. 
Σκέπτονται συνέχεια πού έκαναν λάθος, πώς θα μπορούσαν να ξανακερδίσουν τον άλλον και πόσο πολύ τους λείπει η αγάπη τους. 
Έτσι κι εσύ επεξεργάζεσαι τον χωρισμό, όπως θα επεξεργαζόσουν ένα τραυματικό γεγονός.
Αγωνίζεσαι να περάσεις μακρές περιόδους, αποφεύγοντας την σκέψη μου, επιδιώκοντας να σβήσεις από τα μάτια σου την φλογίτσα της θύμησης, και κάνοντας όσο πιο πολλά λάθη μπορείς προσπαθώντας να μειώσεις τον πόνο σου.




C. Eureka

Η κατάσταση που μέσα της ζούμε θυμίζει την φάση απεξάρτησης από κάποιο μεγάλο εθισμό.
Υπάρχουν τεράστιες ομοιότητες μεταξύ της εγκεφαλικής δραστηριότητας ενός ναρκομανή που αποζητά την δόση του και ενός χωρισμένου που ποθεί τον πρώην σύντροφό του. 
Αυτό το βράδυ της δοκιμασίας μου, αυτή την περίοδο της σκοτεινής δυσαρέσκειάς μου, η αστάθειά σου και ο τρισμέγιστος Ερμής μ' έβαλαν σε πειρασμό κι έστειλαν στο μυαλό μου χίλιες δυό εικόνες από τα παλιά.
Όλοι οι ψυχολόγοι συμφωνούν πως ο έρωτας μπορεί να θεωρηθεί ένα είδος εξάρτησης.
Γι' αυτό και οι συμπεριφορές και οι συναισθηματικές αντιδράσεις που σχετίζονται με την ερωτική προδοσία είναι ανεξέλεγκτες.
Γι' αυτό και οι χωρισμοί οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις, όπως δολοφονίες να πούμε.
Λοιπόν, κάποιος από ψηλά με δοκιμάζει σκληρά, και απόψε σε θέλω δίπλα μου.
Εδώ, κάτω από το λαμπερό φώς τής σύμμαχου όλων των ενόχων του κόσμου, τής ερωτευμένης σελήνης.
Εδώ, κάτω από το νυσταγμένο φως ενός στύλου μιας κατεστραμμένης χώρας, που από θαύμα δουλεύει ακόμα.
Εδώ, κάτω από το μισόφως του στριφτού τσιγάρου σου, καθώς απ' έξω στάζει αίμα το φεγγάρι.
Αμίλητα θα δοθώ σε σένα, θα σε σφίξω μέσα στα χέρια μου και θα σε κλείσω στην αγκαλιά μου.
Επίτηδες δεν θα προσέξω το τατουάζ της προδοσίας που έχεις στον ώμο σου, όπως η Μιλαίδη του Αλέξανδρου Δουμά...
Αλήθεια, ποιες θα ήταν οι πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για να σε ξεπεράσω; 
Ίσως θα έπρεπε να μη βιάζω τον εαυτό μου να αισθανθεί καλλίτερα.
Ίσως θα έπρεπε να του δώσω λίγο χρόνο. 
Όπως συμβαίνει και με τον σωματικό πόνο, ίσως με τον καιρό η ένταση θα μειωθεί και το τραύμα θα αρχίσει να επουλώνεται. 
Το μόνο που χρειάζομαι είναι λίγη υπομονή.
Αλλά, 
εσύ που δεν αγαπάς πια τίποτα και δεν σου λείπει τίποτα,
κι εγώ που αγαπώ τα πάντα, πονώ γι' αυτά, και μου λείπουν όλα, 
είμαστε και οι δύο ελεύθεροι.
Στην πραγματικότητα, κανένας δεν είναι δεμένος με κάτι ορατό και χειροπιαστό.
Ούτε κάν με τον ίδιο μας τον εαυτό δεν είμαστε αναπότρεπτα δεμένοι.
Και όμως,
από τότε που εσύ πρόδωσες, ένα μεγάλο παράσημο, σαν ανοιχτό κόκκινο τριαντάφυλλο, στολίζει το αριστερό μέρος του στήθους μου.




White Room - Cream
-Never in the history of music has a band so appropriately named-




25 σχόλια:

  1. Κουράστηκα να καρτερώ
    έρωτα και να λιώνω,
    πά στό βιβλίο της ζωής σκυμμμένος μια ζωή...
    Μα άν ήτανε ναρχόσουνα γιά ένα έστω πρωί,
    χίλια θε νάδινα πρωινά,
    νά ζήσω ένα μόνο...

    Ο υπέροχος Μενέλαος Λουντέμης ζωγράφισε εδώ,
    και πιστεύω ακράδαντα πως το φοβερό αυτό ποίημά του,
    ταιριάζει άριστα σ' αυτή τη νέα γραφή που εισάγεις στα ελληνικά γράμματα,
    τώρα τελευταία Φοίβο.
    Δηλαδή,
    ένα γλαφυρό πεζογράφημα, που ωστόσο είναι ένα συγκλονιστικό ποίημα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άντζι.
      Γραφω για μενα.
      Για χρονια χαμενα.
      Για ονειρα ξεθωριασμενα.
      Για παρασημα στον αερα.
      Για ψυχες-καραβια στην ξερα.
      Για τρικυμιες στο αιμα.
      Και για τιποτα απο ολα αυτα, αν δεν μπορω να αγαπησω τα παντα και να μου λειπουν ολα.

      Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  2. oh...........i dolori dell’anima e del corpo......................
    Foivos Legrand.......è una mappa meravigliosa questo articolo...
    parole e frasi che indicano una via....che entrano nella mia mente...e prendono forma immagini...sensazioni, emozioni...colori....tu sei arte...io credo tu abbia una sensibilità che ti permette di sentire al di là del corpo.......tu riesci a sentire le bellezze della mente, le sensibilità del cuore....le profondità dell'anima. Questo è quello che di solito si chiama amore....ed è raro,

    ma qui c'è di più....positivo - negativo...io - non io...ombra - luce.....genio -sregolatezza....mente - anima...saggezza - follia...cuore. e tutto si illumina.....oh il cuore, l'umanità è stata così confusa dai suoi leader che non conosciamo i regni più nascosti del nostro stesso essere...chi non sa stare da solo non sa stare con nessun altro la prima tappa riguarda un’importante e profonda conoscenza di se stessi .L’amore, rappresenta il bisogno e la capacità di trascendere noi stessi e, insieme ad un altro, creare una realtà nuova.....talvolta.... quando si altera l'equilibrio tra il dare e il ricevere, tra il proprio confine e lo spazio condiviso... l'amore può trasformarsi, invece che in un'occasione di crescita e arricchimento, in una gabbia senza prospettive di fuga, con pareti fatte di dolore....la chiave di distinzione sta nel grado di autonomia dell'individuo e nella sua capacità di trovare un senso in se stesso. diversamente da quanto comunemente si crede, l'amore nasce dall'incontro di due unità, non di due metà....e tutti dovrebbero avere all’interno della relazione.... la propria stanza segreta... un luogo simbolico un luogo misterioso e riservato, da cui poter trarre energia.......
    Saper rispettare i propri spazi, modi e tempi è fondamentale per fare sì che anche l’altro faccia altrettanto con noi....se chiediamo un pomeriggio da trascorrere da soli o in compagnia di una
    amica, dobbiamo essere altrettanto disponibili se ci viene rivolta in seguito la stessa richiesta....una persona che si vuole bene è soddisfatta della sua condizione di vita, perché si comporta in modi che promuovono il suo benessere.....l'altro non deve riempire un vuoto dentro di noi.... ma offrire qualcosa di più, che non si elemosina, ma si ottiene liberamente.
    Quando si nutre amore verso se stessi si offre la possibilità all’amore di fluire liberamente, da sé all’altro e viceversa.....amandoci offriamo la possibilità al partner di fare altrettanto e la fedeltà che ne deriva è autentica.... senza alcuno sforzo né pretesa....la fedeltà a se stessi e alla propria vita... alla propria strada è la condizione indispensabile per incontrare persone altrettanto fedeli e per agire in modo congruente ai propri valori.... sentimenti e principi.

    una piccola poesia...
    per l'amore libero d'amare....
    "Ti amo
    perché voglio amarti,
    con le tue tristezze
    e la tua allegria.
    Per i tuoi silenzi
    e la tua gioia spensierata.
    Per le tue debolezze
    e la tua forza.
    Per il tuo sorriso
    e per i tuoi occhi
    riflessi nei miei.
    Voglio amarti
    perché non posso pensare
    nemmeno un istante
    di non amarti.
    Amami
    perché sei libero
    di non amarmi.
    Amami se vuoi"

    SCRIVI...SCRIVI..SCRIVI....TU ILLUMINI.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. «Φαίνεται ότι η αγωνία συγκροτεί την ανθρωπότητα», λέει ο της μόδας Μπατάιγ.
      "Amorosus semper est timorosus" λέει ο Andrea Cappelano, δηλαδή, «ο ερωτευμένος πάντα είναι φοβισμένος».
      Και η χαριστική βολή: «Κοιταχτήκαμε στα μάτια. Εγώ είδα μόνο τον εαυτό μου, και εκείνη είδε μόνο τον εαυτό της», λέει ο J. S. Lec.
      Η αγωνία για την πιθανή απώλεια του αγαπημένου προσώπου υπονομεύει την κάθε ερωτική σχέση.
      Ο έρωτας είναι μια κατάσταση αγωνίας. Απειλείται διαρκώς από το τέλος του, από τον θάνατό του. Τι σημαίνει γα μας το να νοιώσουμε ότι έχουν πάψει πια να μας αγαπούν;
      Είναι σαν να γινόμαστε ξαφνικά αόρατοι. Όταν χάσουμε τα μάτια που μας έχουν κοιτάξει με στοργή και αγάπη, τα χέρια που μας έχουν χαϊδέψει, τότε το σώμα μας περνάει στην αφάνεια, εκμηδενίζεται.
      Παρ' όλα αυτά, πολλές φορές παραμένουν σπίθες, που εξακολουθούν να σιγοκαίουν.
      Τρεμάμενες φλογίτσες στις κόρες των ματιών ή κόκκινες πληγές που στολίζουν τα στήθη μας.
      Δεν ελπίζουν σε τίποτα, αλλά και δεν φοβούνται τίποτα.
      Και η ζωή συνεχίζεται πάνω σ' αυτό το πολυσυζητημένο μοτίβο.


      Nadia έκανες μία σειρά ιδιαίτερα φωτισμένων σκέψεων και το τελικό ποίημα ταιριάζει πολύ με το θέμα λόγω της οπτικής γωνίας που βλέπει τα ζητήματα που απασχολούν το κείμενο.
      Τέλος, πρέπει να σε ευχαριστήσω για τα θερμά σου λόγια.

      Διαγραφή
  3. καποτε ο χρονος δεν υπηρχε..υπηρχε μονο το κενο..αν ομως εγω το κενο το πω χρονο για μενα το κενο θα υπαρχει θα εχει οριστει..το συναισθημα ποναει χωρις να παρει ονομα χωρις την αδεια τη δικη μας..το δικο του συμπαν ειναι πραγματικα αχανες γιατι παιρνει το χωρο του στην ψυχη και το σιγουρο ειναι πως η ψυχη δεν εχει οριο γιατι δεν εχει οριστει..σαν μια πρωτη ματια συναισθημα και ψυχη μοιαζουν ταυτοσημα..σιαμαιες ενοιες..το ενα υπαρχει χαρη στο αλλο..αν η ψυχη ηταν σωμα το συναισθημα θα ηταν το αιμα της και η μνημη η καρδια της..αλλα ενω το συναισθημα τροφοδοτει τη ψυχη εκεινη παλευει να το αγνοει..αποφασιστικα το ονομαζει ενστικτο και πιστευει οτι ξεμπερδεψε..με τον πονο..βλεπεις η ροη του συναισθηματος στο σωμα της ψυχης δεν ειναι αναιμακτο γεγονος..ποναει και μερικες φορες ποναει ανυποφορα κανοντας τη ψυχη να γονατιζει...δεν τον αντεχω τον πονο σου του λεει εκεινη θα σε εξορισω απο μεσα μου...μη το κανεις της απαντα το συναισθημα γιατι μετα δεν.....ουτε την προταση δεν προλαβαινει να σταματησει και η ψυχη σιγουρη για την παντοδυναμια της κοβει τις φλεβες της και...χανει ολο το αιμα της το συναισθημα...οριστε ειμαι ακομη εδω δεν σε χρειαζομαι για να υπαρχω..ενω εσυ δεν εισαι πλεον τιποτα χωρις εμενα...ναι απαντα το συναισθημα δεν με αφησες να σε προειδοποιησω...υπαρχεις ακομη αλλα χωρις το αιμα σου η καρδια σου η μνημη θα ατροφησει θα επαναστατησει και θα σταματησει να χτυπα...αλλα δυστυχως δεν θα πεθανεις εισαι βλεπεις αθανατη...παρασημο ο πονος προνομιο το κλαμα λυτρωση το συναισθημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λενε: Μη κυττας πισω.
    Προχωρει παντα μονο εμπρος.
    Ομως, η επιγραφη "έξοδος κινδύνου"
    επιτακτικα αναμμενη,
    μάς αναμενει,
    και επιμονα μάς προσκαλει....

    Και δεν υπαρχει σ' αυτα που λεμε ουτε ιχνος μισους και εγωισμου.
    Αυτη τη περιοδο της σκοτεινης δυσαρεσκειας μας
    οι mucho men εχουν οριστικα ναυαγησει.
    Μαλλον εχει ξεμεινει σ' εμας λιγη συνεπεια,
    που γι' αυτους που ξερουν ειναι ενα υπολοιπο
    απο την παλια κατασταση που λεγοταν αξιοπρεπεια.

    Τι κι αν ειπες, τι κι αν ειπα, ολα εγιναν αναθρωσκων καπνος.
    Την ευθυνη ολη την εχει εκεινος ο εχθρος,
    που λεγεται χωροχρονος ή απλα καιρος.
    Που εχει την αφευκτη συνηθεια να φευγει και να χανεται
    και για οσους μενουν πισω καθόλου να μη νοιαζεται.
    Ειναι παρασημο ο πονος και εχει κανει τα οπλα μας παλια απο καιρο.


    Καλή μου φίλη έκανες μια οξύτατη ψυχολογική διείσδυση στο πόνημά μου,
    συνέλαβες όλους τους δαίμονές του,
    και η κατακλείδα σου είναι πραγματικά κατ' ευθείαν στον στόχο.
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημενε μου φιλε ακολουθω τη σκια σου...τη σκια που αφηνουν αναρτησεις με καταπληκτικη μουσικη φιλοσοφημενες αναρωτησεις για θεματα που καινε την ψυχη και το νου...mind...μου εμαθες παρα πολλα χωρις ισως ουτε να το ξερεις και οποτε σε χρειαστηκα ησουν εδω και ας μη με ξερεις σαν κοινωνικη παρουσια..μονο μια εικονικη παρουσια μου γνωριζεις..με κανεις να αισθανομαι ασφαλεια σε ενα περιβαλλον που μου ηταν αγνωστο..νιωθω περηφανεια για την γνωριμια σου...ειναι μεγαλη ικανοποιηση η γνωριμια μου με το mind και ετσι εγω σου ωφειλω ενα μεγαλο ευχαριστω Φοιβο μου!!!!!!

      Διαγραφή
  5. Ποῦ εἶσαι
    Ἔβρεχε ἐκεῖνο τὸ βράδυ, ἔβρεχε
    ἀνέβηκα τὰ σκαλιὰ κανεὶς στὴν κάμαρα
    Ἔβρεχε; ἔτρεμε στ᾿ ἀνοιχτὸ παράθυρο ἡ κουρτίνα
    Ἔβρεχε…
    «Φεύγω μὴ ζητήσεις νὰ μὲ βρεῖς. Ἀγαπῶ ἄλλον!», ἔγραφε
    Ἀγαπῶ ἄλλον;
    Ποῦ εἶσαι; Ποῦ νὰ πάω;
    Φυσάει, κρυώνω;
    Ποῦ εἶσαι; Ποῦ νὰ πάω;
    Φυσάει, κρυώνω;
    Οἱ δρόμοι λασπωμένοι, κίτρινα φῶτα, ἔβρεχε
    Ζευγάρια ἀγκαλιασμένα κάτω ἀπ᾿ τὶς ὀμπρέλες τους
    σὲ λίγο θὰ ἀνάβουνε τὸ φῶς
    Θὰ κοιτάζονται στὰ μάτια καὶ θὰ πετᾶν ἀπὸ πάνω τους ὅλη τὴ μοναξιὰ
    Οἱ φωτεινὲς ρεκλάμες ἀνοιγοκλείνουνε τὰ μάτια τους
    Ὅλα στὴν ἐποχὴ μᾶς διαφημίζονται γιατί ὄχι καὶ αὐτὸ …
    Ἔβρεχε.......

    ...έβρεχε, έβρεχε διαολεμένα εκείνη την νυχτιά, λες και δεν υπήρχε μέρα να γεννηθεί στην αυγή που ακολουθούσε. Λες και οι ουρανοί ορθάνοιχτοι γύρευαν να καταπιούν την σάρκα της ψυχής , να αλέσουν σε Συννεφένιες μυλόπετρες το λιγοστό καθαρό του νου, ότι είχε μείνει από τη σιωπή του "δεν σε αγαπώ" ...

    ..κι όλο αυτό γιατί απλά δεν ειπώθηκε ένα ανατρεπτικό"δεν σε αγαπώ" , ξεκάθαρο σαν την βροχή, οριακό σαν τέλος οριοθετημένο, σαφές σαν την συμβατική βεβαιότητα που οι άνθρωποι έχουν όταν μετράνε την ώρα, τους μήνες , τα χρόνια..μετά το χωρισμό.

    ...κι έβρεχε ακόμα, μια πύρινη λάβα λες και τρύπωνε μέσα στο σκούφο , το παλτό, διαπερνώντας τα πάντα σχεδόν αόρατα ως την αορτή που πάει το αίμα στην καρδιά. Μια συννεφένια αποκαθήλωση του νερού, συνέχισε να διαπερνά κάθε πόρο του δέρματος και να γυρεύει τα κύτταρα του νου, το μεδούλι του "σε πίστεψα" , την καρδιά του " σε αγάπησα" , την αλήθεια του "ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ " ...

    ...ίσως η χειρότερη κραυγή του χειμώνα , ένα βράδυ όλο κι όλο. Μια πλατεία όλη κι όλη. Έβρεχε ακόμα , η νεφέλες είχαν διαμεληθεί όταν έπαψε να νοιώθει καν την αφή της βροχής. Ήταν η ώρα που έσβησε ο ουρανός. Ήταν η ώρα που όλα ήταν μια απορία και μαζί καμιά απάντηση δεν είχε νόημα. Ήταν η ώρα που η βροχή είχε πια χαράξει το δρόμο ως την ψυχή, με αναισθητικά βήματα , επιεικώς απαράδεκτα , αναμφισβήτητα δεδομένα, επικίνδυνα αιχμηρά. Ήταν η ώρα που το αδίκημα ενός ανεξίτηλα γραμμένου "Για Πάντα " παραγραφόταν από τις εποχές της βοράς και παραδιδόταν , κουρέλι δίχως υπόσταση στου χρόνου τις χαράδρες...

    ...και θυμήθηκε ένα στίχο..

    " σχεδόν ερείπιο , σχεδόν παλάτι
    σχεδόν το τίποτα, σχεδόν το κάτι
    σχεδόν αλήθεια , σχεδόν οφθαλμαπάτη
    Κι η Αλήθεια , μόνο ένα σχεδόν
    για μια ακριβώς απάτη..."

    ..έβρεχε ακόμα σε εκείνη την πλατεία της βροχής. Μα δεν ένοιωθε πια, μήτε τη βροχή, μήτε τις εποχές , μήτε τη μελωδία. Και λήθη δεν ήταν , μα ήταν θάνατος . Λυσμονιά δεν ήταν , μα ήταν σακατεμένη απορία. Και χόρεψε. Και στροβιλίστηκε. Και ανακατατάχτηκαν όλα μέσα στο νου. Ότι υπήρξε κι ότι φαντάστηκε. Ότι άξιζε κι ότι λειψό θα έμενε. Ότι φως νόμιζε που σκότος έσπερνε....
    .......................................................ΣΥΝΕΧΊΖΕΤΑΙ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. και μετά πέρασαν οι εποχές , θρήνησε, πένθησε..και τέλος!
    ήταν εκείνη η φιγούρα, που λες και σίμωσε από μια κίνηση της ζωής στη σκακιέρα..

    - το πένθος κρατά πάντα τόσο-όσο
    - κι αν κρατά πιότερο?
    - άσε με τότε να σε σκουπίσω από τη βροχή..μόνο..
    - ναι , μα πρόσεχε, όσο βρεχόμουν , βγαίνανε νύχια κοφτερά , αντίδοτα λες στο πόνο..
    - ξέρω δεν θα ναι εύκολο, μα άσε μα να σε σκουπίσω μόνο..
    - καλά , μα πρόσεχε, όσοι πληγώθηκαν άδικα , βγάζουν νύχια αμυντικά , από φόβο μην αγγιχτούν οι πληγές τους, έστω και τρυφερά...
    - θα προσέχω...έχω υπομονή και θέλει υπομονή η αγάπη...
    _______________________________________

    ....Στο ΤΕΛΕΙΟ ( το λέω και το εννοώ) αυτό δημιούργημα σου Φοίβο , συγχώρα με μα δεν άντεξα να μην αφήσω το νου να γράψει..

    Φοίβο μου , μια από τις ειλικρινά εξαίσιες διαδρομές σου στο άβατο της υφής αυτής της κατάστασης . Το κακό με το χωρισμό είναι ότι από τους δύο συμμετέχοντες, συνήθως ο ένας αποφασίζει και ο άλλος είναι αναγκασμένος να αποδεχτεί , συχνά ερήμην της δικής του βούλησης και κάποτε ερήμην καν του "γιατί". Αντίδραση, αναπόφευκτη , κάτι σαν Chain Reaction. Είτε με καθωσπρέπει τρόπους και κινήσεις λόγω της παιδείας του, είτε με ότι τραβηγένο και τραγικό μπορεί να αντιδράσει ένας τσακισμένος άνθρωπος , από μια τέτοια επιβολή μονόπλευρης βούλησης.

    Ένας χωρισμός , παραμένει συχνά με μια σωρεία ανοικτότατων αποριών και αυτό είναι φυσικό. Γιατί οι παράγοντες είναι πολλοί και οι εμπλεκόμενοι, ειδικά αυτός από τους δύο που αποφασίζει, σπάνια έχουν το θάρρος η την ψυχική δύναμη, η την νοητική διαύγεια να τους αγγίξουν, ώστε να γίνει κατανοητό και στους δύο εμπλεκόμενους το περίφημο "γιατί". Ένα γιατί που πολλές φορές μεταφέρεται βολικά από τον αποφασίζον στον άλλο, με μορφή ενοχής . Από την απόρριψη, ως τις δυσμενείς απαγορευτικές συνθήκες ενός ουσιαστικού "μαζί", όλα αρχίζουν να μοιάζουν με ένα τεράστιο πλήγμα , για αυτόν που μένει. Και μια αιώνια σιωπηλή καταδίκη για αυτόν που φεύγει. Ερωτηματικά, ενοχές , λέξεις πικρές και άδικες, ότι και αν είναι αυτό το συναίσθημα η η έκφραση του , θεωρώ πως δεν αφήνει κανένα από τους δύο αλώβητο για μεγάλο διάστημα..Εκτός κι αν η αναισθησία υπάρχει σε μεγάλο βαθμό.

    Τέλος , δεν άντεξα να μην σκεφτώ , την επόμενη μέρα ..Διότι αλλοίμωνο, η ισορροπία της ζωής , δεν θα υπήρχε καν , αν για όλες τις "στραβές" καταστάσεις , δεν υπήρχε εκείνη η λυτρωτική ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ. Γιατί απλά η ζωή και οι καιροί ποτέ δεν έμειναν πολύ σε αιχμηρές καταστάσεις και σχέσεις! Το 90% του πληθυσμού θα πέθαινε ...Αλλά η ζωή έχει τις κινήσεις στη σκακιέρα , ευτυχώς πέρα και του δικού μας ελέγχου κάποτε! Ευτυχώς! Λες και διέπεται από μια ανεξήγητη συχνά διάθεση της να μας σπρώξει να στεγνώσουμε από την όποια "βροχή" και να συνεχίσουμε, ακόμα και με τα σημάδια του ευρηματικότατου σου "τριαντάφυλλου".. που τα βράχια του χρόνου και η ορμή των εποχών μάλλον κανακεύουν ηρεμούν...

    ...και για να κλείσω θετικά ...μετά από ότι θεωρήσαμε καλό, αλλά μας πρόδωσε , ίσως έρχεται το καλλίτερο...Η ζωή, ξέρει καλλίτερα καμιά φορά...και πάντα κάτι καλό έρχεται για τους καλούς...

    Τέλειο κείμενο!!!! Φοίβο θα στο πω πλεοναστικά και για πολλοστή φορά ...ΓΡΑΨΕ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μια περίληψη των τελευταίων ανακαλύψεων της επιστήμης πάνω στο ΚΑΥΤΟ θέμα της αγάπης-χωρισμού είναι χρήσιμη.
    Σύμφωνα με όσα έχουν ήδη δημοσιευτεί στο Διαδίκτυο, την τελευταία δεκαετία, εξελικτικοί ψυχολόγοι, νευροεπιστήμονες και φαρμακευτικοί ερευνητές έριξαν όλοι από την πλευρά τους ο καθένας νέο φως στο μυστήριο του πόνου του χωρισμού.
    Οι δυνάμεις που δένουν δύο ανθρώπους είναι πολύ ισχυρές, μα ο πόνος από τον τερματισμό ενός έρωτα είναι ακόμη πιο ισχυρός, ένα τραύμα στο μυαλό και το σώμα, το οποίο σε αρκετές περιπτώσεις δεν διαφέρει πολύ από μια σοβαρή ψυχική ασθένεια.

    Το τέλος μιας μακροχρόνιας σχέσης μπορεί να είναι εξαιρετικά τραυματικό, ειδικά για τον άντρα, η σύντροφος του οποίου τού ανακοινώνει στα καλά καθούμενα ότι θέλει διαζύγιο.
    Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η μαζική έκκριση ορμονών του στρες, που συνήθως συνοδεύουν τέτοια γεγονότα, μπορούν να αποδυναμώσουν την καρδιά, ένας λόγος για τον οποίο επιστήμονες και κοινοί θνητοί αποκαλούν αυτό το φαινόμενο ως Σύνδρομο της Ραγισμένης Καρδιάς.
    Ακόμα κι αν η καρδιά δεν ραγίζει κυριολεκτικά, ο πόνος της ερωτικής απογοήτευσης μπορεί να αποδειχθεί πραγματικά θανάσιμος με πολλούς άλλους τρόπους. Το ποσοστό αυτοκτονίας των αντρών που έχουν βιώσει ερωτική απόρριψη είναι 3 έως 4 φορές μεγαλύτερο σε σχέση με αυτό των εγκαταλειμμένων γυναικών.
    Αν λάβουμε δε υπ' όψη τον συνδυασμό θλίψης και αλκοόλ, ο χωρισμός οδηγεί στον θάνατο ορδές αντρών σε αυτοκινητικά δυστυχήματα, καβγάδες και παρόμοια περιστατικά, ακόμη κι αν το πιστοποιητικό θανάτου τους δεν αναφέρει τη λέξη αυτοκτονία.

    Γιατί όμως ο χωρισμός πονάει τόσο πολύ; Για να έχεις την απάντηση, πρέπει πρώτα να αντιληφθείς τι είναι αυτό που χάνεις στην πραγματικότητα.

    Περί Λαγνείας, Έλξης και Δεσμού.
    Ο έρωτας μπορεί να μοιάζει ως μία δύναμη, όμως οι ειδικοί γνωρίζουν πλέον ότι είναι τρεις οι ενστικτώδεις παρορμήσεις, που κεντρίζουν την ανάγκη μας να αποκτήσουμε σύντροφο.
    Καθένας από αυτούς τους ανεξάρτητους παράγοντες καθοδηγεί τις πράξεις μας, μέσω διάφορων νευροδιαβιβαστών κι άλλων διεργασιών του εγκεφάλου μας.

    Το πιο αρχέγονο από αυτά τα ένστικτα είναι η λαγνεία, η οποία μας ωθεί να επιδιώξουμε να κάνουμε σεξ με διάφορους συντρόφους.
    Η λαγνεία τροφοδοτείται κυρίως από την τεστοστερόνη, τόσο στους άντρες, όσο και στις γυναίκες. Η λειτουργική μαγνητική τομογραφία (ΜRI) έχει δείξει ότι είναι δύο οι περιοχές του εγκεφάλου, που συνδέονται άμεσα με αυτήν την "πρόστυχη" ορμόνη: Ο υποθάλαμος, βαθιά μες στον αρχέγονο ερπετοειδή εγκέφαλο, και η γειτονική αμυγδαλή, που είναι το κλειδί στην επεξεργασία και μνήμη των έντονων συναισθημάτων.

    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το δεύτερο και πιθανότατα πιο ισχυρό κίνητρο για την αναπαραγωγή, είναι γνωστό ως «έλξη» σε πτηνά και θηλαστικά και ως «έρωτας» στο ανθρώπινο είδος.
      Σε αντίθεση με τη «λαγνεία», που επιτάσσει «αναπαράξου-με-όποιον-να '’ναι», ο έρωτας είναι ένα σύστημα που εστιάζει τις ενέργειές μας ειδικά κι εξατομικευμένα στον επιλεγμένο σύντροφο.
      Είναι, με λίγα λόγια, αυτό που νοιώθουμε όταν συναντούμε «τη μία και μοναδική», και μας καρφώνεται στο μυαλό η ιδέα να την κάνουμε δική μας.
      Από βιολογική σκοπιά πρόκειται για ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο ένστικτο, που μας κάνει να επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας στο τρόπαιο, και μας εμποδίζει να σπαταλάμε χρόνο και ενέργεια σε υποδεέστερες εναλλακτικές.
      Μελέτες με νευροαπεικόνιση γυναικών και αντρών που είναι «τρελά ερωτευμένοι» έδειξαν ιδιαίτερα αυξημένη δραστηριότητα στην περιοχή του εγκεφάλου, που είναι γνωστή ως κοιλιακό καλυπτρικό πεδίο (ΚΚΠ).
      «Πρόκειται για μία πολύ πρωτόγονη περιοχή του εγκεφάλου, που εμφανίστηκε στα πρώιμα στάδια της εξέλιξης» λέει η Lucy Brown, Ph.D., ερευνήτρια-νευροεπιστήμονας στο Albert Einstein College of Medicine στη Νέα Υόρκη.
      Τα κύτταρα του ΚΚΠ παράγουν και διανέμουν ντοπαμίνη, μία ορμόνη καίριας σημασίας ως προς το κίνητρο και την επιβράβευση. Η ντοπαμίνη μας ωθεί στο να αναζητήσουμε φαγητό, νερό, σεξ και έρωτα, και όταν η προσπάθειά μας έχει αποτέλεσμα, μας επιβραβεύει. «Η ντοπαμίνη» λέει η Brown «φαίνεται ότι μεταφέρει ένα βασικό μήνυμα, όταν ο έρωτας βρίσκει ανταπόκριση: Αυτό είναι καλό,” μας λέει, “είναι το κλειδί για την επιβίωσή μας”».

      Το τρίτο σύστημα λέγεται «δεσμός» στα ζώα και «συντροφική αγάπη» στους ανθρώπους.
      Παρ' όλο που δεν είναι εξ ίσου δυναμική όσο οι πρώτες δύο, αυτή η παρόρμηση παίζει ζωτικό ρόλο στην εδραίωση των συναισθηματικών δεσμών, που είναι σημαντικοί για τη γονική φροντίδα.
      Στα παραμύθια, ο «δεσμός» είναι το «ζήσαμε εμείς καλά κι αυτοί καλλίτερα».
      Στην πραγματική ζωή συνήθως ξεφτίζει, όταν τα παιδιά μεγαλώσουν.

      Ο «δεσμός» δεν δημιουργείται από τη μια στιγμή στην άλλη, αλλά είναι μία σταδιακή διεργασία, την οποία φαίνεται να ευνοούν δύο άλλες ορμόνες, που εκκρίνονται στον εγκέφαλο ύστερα από πράξεις οικειότητας (π.χ. ένα αγκάλιασμα): Η οξυτοκίνη, που αποκαλείται και «χημική ουσία της αγκαλιάς», και η βαζοπρεσίνη, ένα αγχολυτικό πεπτίδιο, που προς το παρόν δεν έχει κανένα πιασάρικο παρατσούκλι.

      Και αφού τελειώσαμε με τα επιστημονικά, ας θυμηθούμε ξανά:
      -Εδώ, κάτω από το μισόφως του στριφτού τσιγάρου σου, καθώς απ' έξω στάζει αίμα το φεγγάρι.
      -Αμίλητα θα δοθώ σε σένα, θα σε σφίξω μέσα στα χέρια μου και θα σε κλείσω στην αγκαλιά μου.
      -Επίτηδες δεν θα προσέξω το τατουάζ της προδοσίας που έχεις στον ώμο σου, όπως η Μιλαίδη του Αλέξανδρου Δουμά...

      Ευαγγελία έγραψες ένα εντυπωσιακό χρονικό μιας εξαιρετικά οδυνηρής προδοσίας, και μετά, πολύ σωστά, κοίταξες με λογοτεχνικό τρόπο και το τι πρέπει να γίνεται παρακάτω.
      Η φιλοσοφία της επόμενης ημέρας είναι πάντοτε απαραίτητη.
      Σ' ευχαριστώ γι' αυτό, καθώς και για την σταθερή ενθάρρυνσή σου σχετικά με την ποιότητα των κειμένων μου.

      Διαγραφή
    2. ....Ε λοιπόν να ξέρεις αρκετοί ερευνητές στη βιοϊατρική έρευνα , θα σε ζήλευαν για την όμορφη παρουσίαση της χημικής σύστασης μιας ανόδου και μιας καθόδου συντριβής ...

      Ξέρουμε άραγε το ίδιο το εγώ μας και τις αντιδράσεις της μνήμης στο παρακάτω..
      ίσως είναι η καλλίτερη πρόκληση μιας ζωής που θα παραμένει δυναμική , δίχως να δίνει ποτέ σημασία στα απειροελάχιστα "εγώ " μας και την πολυπλοκότητα τους...

      Εδώ , στην άκρη της υδάτινης αιχμής ,
      που οι άγγελοι , από τρόμο δεν σιμώνουν
      εδώ στην άκρη της αιώνιας θάλασσας ,
      που πετάγματα γλάρων ξεσηκώνουν το αλάτι του νου
      εδώ που τα μίλια με βήμα σιωπηλό αυτοτιμωρούν εποχές ολάκερες
      δίχως το έλεος της αυταπάτης , δίχως το ελαφρυντικό της τρέλας
      εδώ τα χιλιόμετρα όλα βγάζουν στου φάρου τον άβατο θρόνο
      εκεί που το κύμα θρυμματίζεται και η λεύκα του φτερά λες ζωγραφίζει
      εκέι του σήμερα η νηνεμία , δίνει συγχώρηση στου χθες το αδίκημα
      εκεί η θάλασσα τολμά να αγαπά ξανά τα πάντα κι όλα να της λείπουν
      και μ' ένα κύμα αρμυρό , τ' ανέμου το αιώνιο στο δείλι θα σκορπάει..

      Ευτυχώς η χημική σύσταση της ψυχής των ανθρώπων , έχει την ικανότητα να μεταβάλλεται , οι εποχές να συνεχίζουν να περνούν με χάρη και ιδιαιτερότητα , η πλανεύτρα θάλασσα να συνεχίζει να κινείται γεννώντας κύμα και το αχανές σύμπαν να επιμένει να υπάρχει ...even the day after the rain..

      Στην ποιότητα και την αύρα του λόγου σου Φοίβο, έχουμε όλοι οι φίλοι εδώ αναφερθεί κατά καιρούς. Κάποτε αυτό καθιστά μια προσωπική διαδρομή γραφής σε μια ευθύνη για γραφή.. ...Keep up my friend!!!!


      Διαγραφή
    3. Καλό είναι να ξέρουμε πού πατάμε Ευαγγελία.
      Από τη λειτουργία του εγκεφάλου μέχρι τον αποκεφαλισμό τής συστηματικά προδίδουσας Μιλαίδης.
      Και περαιτέρω.
      Αφού φτιάξαμε τόσα και τόσα,
      γιατί δεν μπορούμε να φτιάξουμε σε κάποιο εργαστήριο και λίγη Αγάπη;
      Γιατί όχι και το αντίδοτο της προδοσίας;
      Θα μπορούσαμε έτσι να ζούμε τόσο ευτυχισμένοι,
      εκεί που το κύμα θρυμματίζεται και το λευκό του φτερά λες και ζωγραφίζει...

      Διαγραφή
    4. "In the white room with black curtains near the station.
      Black-roof country, no gold pavements, tired starlings."

      I stood there in the middle
      deep in the center of the bone the freezing air
      kept standing , not sure why
      going down the vains the sever winter river
      kept on inventing a salvation
      No blind laughter, no mystic spare of the wind
      I stood there , giving away the last belief

      "Silver horses run down moonbeams in your dark eyes.
      Dawn-light smiles on you leaving, my contentment."

      Time went by
      the room is not dark now
      now is the season that it never existed

      Lives went by
      the curtains was never the reason
      now is the season that they cosign the absence of the room

      " I'll wait in this place where the sun never shines;
      Wait in this place where the shadows run from themselves..."

      I stood there
      so much the space, yet so no room
      Am I waiting ? I can't say..
      Returns are just the shaddows of the gones
      _._
      [ ...η αλλιώς , αυτοί που φύγαν και μείναν μόνοι με το απελπισμένο υπερεγώ τους...]
      ___________
      Σπόροι Αγάπης...
      τι σπάνια σκέψη, από μια σπάνια ψυχή και τι υπέρμετρο αγαθό που το έστεψαν οι άνθρωποι , τούτο το πιο απλό και πιο όμορφο παιδί του κάλλους ..

      Αντ' αυτής της επαναλαμβανόμενης πράξης της Μιλαίδης σου [ που θα μπορούσε να είναι θηλυκή τόσο όσο και αρσενική ] , θα αντιτάξω μια επιμονή που συνάντησα πρόσφατα , που ευλογήθηκα να συναντήσω -ίσως από μια σοφή πλην μεν παράδοξα ανατρεπτική κίνηση της ίδιας της ζωής στη σκακιέρα , που αιώνια απολαμβάνει να παίζει ξαφνιάζοντας μας , με τις ίδιες τις δικές μας διακυμάνσεις και αλλαγές ...

      Ο έρωτας , μπορεί να είναι στιγμιαίος , μα αν δεν ποτιστεί από δύο επίμονους κηπουρούς.. να μην δώσει ποτέ το άνθος καμιάς αγάπης ..

      Αν αγαπάς , δεν ψάχνεις το"εγώ" σου
      Αν αγαπάς , δεν εγκαταλείπεις την επιλογή σου
      Αν αγαπάς, δεν πειραματίζεσαι τ' άλλου την ψυχή
      Αν αγαπάς , δεν αγαπάς ότι εσύ γυρεύεις τον άλλο να είναι
      Αν αγαπάς θεριεύεις γιατί βγάζεις το καλλίτερο στο άλλο
      Αν αγαπάς , μένεις απλά ένας επίμονος κηπουρός του έρωτα
      ...μέχρι να καρποφορήσει ΑΓΑΠΗ...

      Γράψε...έχεις υποχρέωση στην ψυχή σου και στις δικές μας ...Αυτό!!!

      Διαγραφή
  8. Ο έρωτας
    όνομα ουσιαστικόν
    πολύ ουσιαστικόν,
    ενικού αριθμού,
    γένους ούτε θηλυκού ούτε αρσενικού,
    γένους ανυπεράσπιστου.
    Πληθυντικός αριθμός
    οι ανυπεράσπιστοι έρωτες.

    Ο φόβος,
    όνομα ουσιαστικόν,
    στην αρχή ενικός αριθμός
    και μετά πληθυντικός:
    οι φόβοι.
    Οι φόβοι
    για όλα από δω και πέρα.

    Η μνήμη,
    κύριο όνομα των θλίψεων,
    ενικού αριθμού,
    μόνον ενικού αριθμού
    και άκλιτη.
    Η μνήμη, η μνήμη, η μνήμη.

    Η νύχτα,
    όνομα ουσιαστικόν, γένους θηλυκού,
    ενικός αριθμός.
    Πληθυντικός αριθμός
    οι νύχτες.
    Οι νύχτες από δω και πέρα. (Πληθυντικός αριθμός, Κική Δημουλά)

    Κάπως έτσι ,
    ο έρωτας,
    ο φόβος,
    η μνήμη,
    η νύχτα.......
    και η προδοσία....γένους θηλυκού, ενικός αριθμός....μια προδοσία είναι αρκετή...
    και μετά ακολουθεί το παράσημο...."ένα μεγάλο παράσημο, σαν ανοιχτό κόκκινο τριαντάφυλλο, στολίζει το αριστερό μέρος του στήθους μου."

    Άργησες να γράψεις αλλά μας μάγεψες.......Πραγματικά συγκλονιστικό κείμενο Φοίβο μου, πραγματικά συγκλονιστικό......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεσα σ αυτη την απολυτη σιωπη,
      τωρα που τελειωσε η "γιορτη",
      τωρα που σταματησαν οι οιμωγες,
      και διακοπηκαν για παντα οι χαρες,
      καποιος πρεπει να πληρωσει το τιμημα.

      Τη μοναξια της προδοσιας την κρατας,
      με τις περασμενες θυμησες μαζοχιστικα μεθας,
      ψαχνεις πότε, που και αν σ' αγαπησαν και σενα πολυ,
      και μεσα στην θολωμενη μνημη σου, την πικρη,
      βλεπεις οτι καποιος προδωσε και εφυγε χωρις να πληρωσει.

      Πρωην παντοτινο ταιρι μου μάς τελειωσες κι εσυ πολυ νωρις.
      Συζητησεις τωρα για τα εσωψυχα σου κανεις χωρις να σ' ακουει κανείς,
      και καθως πεισματικα κρατας τις μνημες σου, αυτες σε βαραινουν πιο πολυ,
      βογγαει στον Γολγοθα σου και η δικη σου η ψυχη.
      Θυμασαι κι εσυ κάτι νυχτες που μόνο ένας στεναγμός σε χωριζε απ’ τον Παραδεισο.

      Καποια φορα, καποτε, θα πρεπει πολλα να σου πω,
      για ανειπωτες στιγμες κοινης χαρας, το κουραγιο πρεπει να βρω,
      και ολα αυτα που μας σημαδεψαν θλιμμενα,
      αν τα κοροϊδεψουμε μαζι, ισως να γινουν ενα αχρηστο ψεμμα,
      γιατι τη γνωστη ιστορια του αγνωστου καλλιτεχνη την ζησαμε μαζι.


      Ιωάννα μου, πολύ εύστοχη επιλογή να βάλεις το σπουδαίο ποίημα της Δημουλά εδώ.
      Σ' ευχαριστώ γι' αυτό, μα και για τον ένθερμο και θερμά λακωνικό λόγο σου.

      Διαγραφή
  9. Το παρακάτω σχόλιο είναι της Ιόλης και μου ζήτησε να το βάλω εγώ, επειδή εκείνη την έχει αναίτια μπλοκάρει ένας αμόρφωτος (το λιγώτερο) διαχειριστής τού +Google.
    Θεωρεί (εδώ γελάμε) ότι το όνομα της Ιόλης παραπέμπει σε κάποιο εμπορικό προϊόν, το οποίο και διαφημίζεται μέσω του ονόματός της.
    Απαιτεί να τού δώσει τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου της, και η Ιόλη αρνείται νόμιμα για δύο κυρίως λόγους.
    1. Θεωρεί την υποχρεωτική παράδοση των προσωπικών δεδομένων της και των προσωπικών της στοιχείων μια απαράδεκτη εισβολή στον απόρρητο προσωπικό χώρο του καθενός πολίτη.
    2. Στο κινητό η εταιρεία θα στέλνει SMS και MMS, τα οποία θα χρεώνονται με όποιο κόστος τα κοστολογεί η εταιρεία. Δηλαδή αυτόματα οι σελίδες αυτές εδώ ή του facebook ή της microsoft ή των άλλων εταιρειών παύουν να είναι δωρεάν και αποκτούν ένα κόστος, το οποίο μπορεί να τραξήξει σε μεγάλες ανηφόρες.

    Το σχόλιο έχει ως εξής:
    Σε αντίθεση με τον έρωτα που είναι ένα αυτοτροφοδοτούμενο συναίσθημα, δηλαδή, δεν χρειάζεται ο άλλος να κάνει τίποτα, για να τον ερωτευτεί αυτός που τον ερωτεύτηκε και να τον ποθεί με πάθος,
    η αγάπη είναι ένα ανατροφοδοτούμενο συναίσθημα, δηλαδή, προκειμένου να υπάρξει και να διατηρηθεί, χρειάζεται να ενισχύεται θετικά από την αναγνώριση της συμπεριφοράς, των  συναισθημάτων και  των  πράξεων  του άλλου.

    Σ’ αυτό το σημείο λοιπόν τα πράγματα περιπλέκονται κάθε φορά. 
    Πώς δείχνει κανείς την αγάπη του;
    Τι πρέπει να κάνει κανείς, όταν αγαπά;
    Τι σημαίνει αυτό ως προς την συμπεριφορά του;
    Εδώ ακριβώς γίνεται το μεγάλο άλεσμα εραστών και αγαπημένων.
    Πολύ λίγοι άνθρωποι έχουν την υπομονή και το ταλέντο, να φερθούν σωστά και να ανατροφοδοτήσουν την αγάπη τους, κρατώντας την στην ζωή για πάντα ή τουλάχιστον για πολύ καιρό.
    Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο έρχονται οι χωρισμοί, και αφήνουν πίσω τους συντρίμια, ποταμούς δακρύων και αθάνατα έργα στην παγκόσμια λογοτεχνία.

    Όπως εύστοχα είπε η Άντζι στην αρχή, έχεις αρχίσει και εισάγεις ένα νέο είδος στη λογοτεχνία μας.
    Είναι υπέροχο και μακάρι να το συνεχίσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η συνεχής αναγωγή των λαθών και των ελλείψεών μας σε ιδεολογία,
      και η διαρκής δικαιολόγηση του εαυτού μας,
      βλάπτει σοβαρά την αναζήτηση των αληθινών αισθημάτων και συναισθημάτων μας.

      Συμφωνώ απολύτως Ιόλη.
      Η ανατροφοδότηση του υψηλότερου συναισθήματος, της αγάπης, δυστυχώς δεν διδάσκεται.
      Έτσι προκαλούνται όλες οι τραγωδίες και όλοι οι αδικαιολόγητοι χωρισμοί, που αλλιώς θα μπορούσαν να αποφευχθούν.
      Τι κρίμα ανάμεσα στις τόσες αμέτρητες σχολές να μην υπάρχει και μία, που να διδάσκει το πώς θα κρατήσουμε την φλόγα ζωντανή...

      Ευχαριστώ ξανα,
      και ναι, θα το συνεχίσω.

      Διαγραφή
  10. Υπάρχει τα τελευταία χρόνια ένα τεράστιο θέμα σχετικά με τα βιβλία που κυκλοφορούν κυριολεκτικά κάθε ημέρα, περίπου με το κιλό από τους εκδοτικούς οίκους.
    Επιστημονικά, ειδικού ενδιαφέροντος, με ιστορίες, με μυθιστορίες, λογοτεχνήματα, δοκίμια, μελέτες και όλα τα συναφή.
    Σε όλους μας έχει τύχει πολλές φορές, να ξεκινάμε να διαβάζουμε ένα βιβλίο (κυρίως μυθιστορήματα), και σε λίγο να σταματούμε στις πρώτες σελίδες του, γιατί πραγματικά και άδολα δεν μπορούμε να πεισθούμε ή να καταλάβουμε ποια είναι η συγγραφική έμπνευση και ποιότητα, ποιος είναι ο λόγος που ο συγγραφέας του το έγραψε ούτε για ποιον λόγο ο εκδοτικός οίκος το εξέδωσε.

    Ε λοιπόν, σαν μακρόχρονος αναγνώστης, μπορώ στα ίσια να δηλώσω ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην δική σου πρωτότυπη, εμπνευσμένη και περιεκτικά λακωνική γραφή σου.
    Τα κείμενά σου διαβάζονται μονορούφι, από την αρχή μέχρι το τέλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Υπάρχει τα τελευταία χρόνια ένα τεράστιο θέμα σχετικά με τα βιβλία που κυκλοφορούν κυριολεκτικά κάθε ημέρα, περίπου με το κιλό από τους εκδοτικούς οίκους.
    Επιστημονικά, ειδικού ενδιαφέροντος, με ιστορίες, με μυθιστορίες, λογοτεχνήματα, δοκίμια, μελέτες και όλα τα συναφή.
    Σε όλους μας έχει τύχει πολλές φορές, να ξεκινάμε να διαβάζουμε ένα βιβλίο (κυρίως μυθιστορήματα), και σε λίγο να σταματούμε στις πρώτες σελίδες του, γιατί πραγματικά και άδολα δεν μπορούμε να πεισθούμε ή να καταλάβουμε ποια είναι η συγγραφική έμπνευση και ποιότητα, ποιος είναι ο λόγος που ο συγγραφέας του το έγραψε ούτε για ποιον λόγο ο εκδοτικός οίκος το εξέδωσε.

    Ε λοιπόν, σαν μακρόχρονος αναγνώστης, μπορώ στα ίσια να δηλώσω ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην δική σου πρωτότυπη, εμπνευσμένη και περιεκτικά λακωνική γραφή σου.
    Τα κείμενά σου διαβάζονται μονορούφι, από την αρχή μέχρι το τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Υπάρχει τα τελευταία χρόνια ένα τεράστιο θέμα σχετικά με τα βιβλία που κυκλοφορούν κυριολεκτικά κάθε ημέρα, περίπου με το κιλό από τους εκδοτικούς οίκους.

    Επιστημονικά, ειδικού ενδιαφέροντος, με υποθέσεις ωμών λογοκρισιών από τις μεγάλες εταιρείες, με ιστορίες, με μυθιστορίες, λογοτεχνήματα, δοκίμια, μελέτες και όλα τα συναφή.
    Σε όλους μας έχει τύχει πολλές φορές, να ξεκινάμε να διαβάζουμε ένα βιβλίο (κυρίως μυθιστορήματα), και σε λίγο να σταματούμε στις πρώτες σελίδες του, γιατί πραγματικά και άδολα δεν μπορούμε να πεισθούμε ή να καταλάβουμε
    ποια είναι η συγγραφική έμπνευση και ποιότητα,
    ποιος είναι ο λόγος που ο συγγραφέας του το έγραψε
    ούτε για ποιον λόγο ο εκδοτικός οίκος το εξέδωσε.

    Ε λοιπόν, σαν μακρόχρονος αναγνώστης, μπορώ στα ίσια να δηλώσω ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην δική σου πρωτότυπη, εμπνευσμένη και περιεκτικά λακωνική γραφή σου.
    Τα κείμενά σου διαβάζονται μονορούφι, από την αρχή μέχρι το τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η γνώση, το συναίσθημα, η πείρα και η σκέψη είναι για το πνεύμα μας, ότι η φωτιά, το λάδι και το αλάτι για το φαγητό μας.
      Η προδοσία από ένα τενεκεδένιο χαρακτήρα είναι κάτι αναμενόμενο, όπως το βούλιαγμα ενός χάρτινου πλοίου.
      Η προδοσία όμως από ένα τρυφερό χαρακτήρα είναι πόνος αβάσταχτος καλέ μου φίλε.

      Ευχαριστώ για την επί της ουσίας ενθάρρυνση.

      Διαγραφή
  13. Left in awe each time I read this dear Foivos
    Your words soul-wrenchingly beautiful…
    Cause my heart to ache and render me speechless…
    To feel deeply is a precious gift you always offer me.
    Thank you.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η διαδικασία αυτή, τα παράσημα-σημάδια-πολύτιμες εμπειρίες που μένουν στην ψυχή μας μετά από απρόσμενες συντριβές, επιδρούν επάνω μας σε κάθε πιθανό επίπεδο, επηρεάζοντας δραστικά τα πάντα, από την πλανητική ύπαρξή μας  μέχρι τα βάθη τού πυρήνα τής ατομικότητάς μας.

      Σε ευχαριστώ βαθιά για τα ωραία και με μαθηματική ακρίβεια λόγια σου.

      Διαγραφή
    2. " drastically affecting everything from our planetary existence until the depths of the core of our individuality. "

      speechless…

      Διαγραφή